Trött lördag

Var ute och åt med jobbet på Hard Rock i går kväll, men var så trött att jag åkte hem redan klockan nio. Det är som att mitt kropp är på off läge på fredagskvällarna. Fick sovmorgon i morse då Zandra och Robin tog utsläppet i stallet :)

Sandra i stallet som vi samarbetar rmed, med ut/in av hästarna har blivit sparkad på knät, och har benet fixerat och kan såklart inte hålla på i stallet. Hennes häst Pepci har boxvila efter en svår skada i hagen, så han är lite pigg av förklarliga skäl. Hon blev olyckligt sparkad när hon hade honom på gången för koll av skadan.
Så nu har min Zandra och jag det körigt då vi måste ta alla veckans in/ut själva, eftersom ingen annan i stallet vill hantera våran Flisan (vilket vi respekterar). Förr hade jag flextid på jobbet och hade inga problem med varken ut eller intag, men nu har jag fast arbetstid 06.00-14-30 varje dag. Då blir det tufft att hinna släppa ut hästar innan jag åker,det blir till att gå upp mitt i natten. Zandra jobbar hon också och måste hinna gå fram och tillbaka till stallet innan jobbet när hon ska släppa ut. Det kommer bli tufft ett tag framöver!

Det har varit en trött lördag i stallet, jag hade fyra hästar att pyssla om och det tog en hel eviget för att jag var helt förvirrad och ostrukturerad. Hoppas vara lite piggare i morgon :) Vi måste backa upp Sandra nu tills hon är på benen igen <3



Det vatten du hämtar ur bäcken lär dig känna källan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0