Sanningen i vitögat!

I går kväll var jag på Sats och körde passet "Shape" igen, ett helt galet jobbigt pass enligt mina mått mätt. Jag slås av hur jag försummat min kropp under många år, saker jag tror jag klarar går inte alls längre. Jag har alltid trott mig vara ganska stark, men har nu fått inse att så är inte fallet längre. Visst jag har ett tungt jobb ibland, jag kan lyfta tunga saker..en gång. Men jag har ingen uthållighet, mage och ryggmuskler är inte vad dem varit. Min kropp är så tung att det blir för jobbigt för armar och axlar att göra vissa övningar. Jag orkar helt enkelt inte bära upp mig själv någon längre stund. 

Att inse detta och säga det till sig själv är tungt. Men nu har jag slutat skjuta det ifrån mig, nu gör jag något åt saken! Jag har tom börjat se mig själv i spegeln varje morgon i bara underbyxorna!! Jag som alltid undviker helkroppsspeglar. 

Jag tänker göra det bästa av det jag har och jag tänker har roligt under tiden. För det ÄR roligt att träna! Det är bara att ta sig iväg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0