Kolakakor och ångest!

Så fort helgen är slut och man är tillbaka på jobbet, kommer olusten och ångesten tillbaka. Då börjar tankarna igen.. hur ska det bli? Vad ska jag göra? Hur kommer det gå med ekonomin? Man känner sig oönskad och besviken.
Nu när man vet att man ändå måste gå vill man inte vara kvar en sekund till, bara stänga dörren och gå vidare. Men med vad?

Kom hem från jobbet i går efter en riktig skitdag, lagade spagetti och köttfärssås till familjen, inget jag äter. Hade inte energi att göra något åt mig själv, så medan jag apatiskt stirrar ut genom fönstret trycker jag i mig säkert sex kolakakor!! Slutar bara tänka på vad jag gör och proppar i mig. Sen blev jag liggande på sängen med hjärtklappning och ångest.. smart jävligt smart!

Tog mig själv i kragen och hjälpte sonen med svenskaläxan, sen åkte jag och Zumba. Det bästa jag kunde gjort, glädje och energi direkt! 

Tänk vad lätt man tappar kontrollen, ikväll blir det Shape på Sats. In med mer energi!! Nu får det vara nog med självömkan!

Jag har så otroligt mycket att vara glad för ❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0