Onsdag!

Vi tog samma runda klockan åtta i morse, Sidney är jätte duktig i stallet. Han springer inte iväg ut fast dörrarna står öppna och håller sig där jag är. Nu ligger han still när jag mockar, jag har börjat träna på att han ska sitta kvar när jag kastar bollen också, och han fattar otroligt snabbt. Och han kommer tillbaka med den nu! det gjorde han inte i början, han stack iväg och tyckte jag skulle jaga honom vilket jag inte gjorde, jag stack åt andra hållet. Konstiga människa?!

Sid har upptäckt en ny delikatess "hästskit" det är helt underbart gott och han kan bara inte låta bli!! Och det finns hur mycket som helst! Och han som blivit bra i magen nu, det är svårt att hinna stoppa honom i tid. När det gäller ätbara saker är han snabb som en vessla.

Vi kom hem från stallet och promenaden vid elva, då fick Sid ett nytt ben att tugga på det gammla är uppätet och en del ligger nedgrävt under favorit busken.

   
   Sidney framför sin favoritbuske, man kan gömma saker där och så kan man ligga i den när det är soligt.


Sidney med sitt nya ben efter promenaden.

Runt tolv ringde Annica och sa att hon skulle titta förbi, hon var nyfiken på Sidney. Det var jätte kul att träffa henne, det blir alldeles för sällan nu för tiden. Vi tog en kopp te och satt och pratade en stund. Annica och jag är gammla vänner sen vi var barn, vi växte upp på Rydboholmsgård tillsammans. Vi var grannar där på lov och helger. Sen jobbade vi ihop i fem år på Söraskolan, och bodde grannar här i Rydbo. Så hon är en mycket nära vän till mig, en av dom bästa man kan ha.


Annica och en suddig Sid, jag tror han fick godkänt!

Kommentarer
Postat av: Mickis

Lyllo dig. Min hund bara gnäller när han får vara i stallet... :P

2009-04-29 @ 16:43:20
URL: http://mikeytime.blogg.se/
Postat av: Annica

Tack för varma ord, du vet att det är ömsesidigt. Sidney fick MVG. Vilken härlig hund! Kram

2009-04-29 @ 18:26:55
Postat av: Anna ☼

Ja mickis... det gör mina vovvar oxå... Så trist...

/Anna

2009-04-29 @ 22:26:42
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0