Midsommarafton!

Vart en riktigt lyckad dag, lite växlande väder men det gjorde inte så mycket. Thommy fixade så vi kunde sitta under tak allihop, han satte upp en pressänning över hela uteplatsen. Och det var tur för det öste ner emallanåt. Vi hade bjudit hem Anna och Raul med barnen, Nathalie och Micke, Mamma, Peter och Robin. Rosis och Peter med barn var också bjudna men kunde tyvärr inte komma, men vi blev iallafall 13 personer.

Vi började med sillen och nubben vid ett tiden, sen blev det kaffe och pavlovatårta. Och efter det blev det femkamp!
Vi var uppdelade i tre lag och tävlade mot varandra i att kasta närmast fyra meter, transportera vatten i läckande påse till petflaska, få pennan i flaskan, spotta gelegrodor så långt som möjligt och kasta  kula. Det var riktigt kul!!
Mot kvällningen blev det grillning, vi kom i säng vid ett tiden på natten.

Här kommer lite bilder fån dagen.

   
Pavlovatårta, jag fick så stor bit att Anna och jag delade på samma. Sen är det Nathalie och Micke (Nathalie är min brorsdotter och matte till Leia).


Här försöker Anna, Jack och min mamma få i pennan i flaskan.


Sidney hade fullt upp hela dagen, han hade tre tjejer att leka med. Asta som är på bilden, Klara en rottis och så Leia såklart.

Dagen efter var Sidney helt slut och vi också, vi sov till halv elva och då fick jag knuffa Sidney ur sängen för att gå ut och pinka. Sen tillbringade vi dagen i soffan framför tvn, med Sidney liggande i mitt knä sovande. Han är helt underbar denna hund, såååå kelig och kontakt sökande vill vara nära hela tiden. Man bara älskar honom och blir alldeles varm i hjärtat av all kärlek han ger.
Sen eftermiddag tog jag mig i kragen och åkte till stallet med Zandra, Sidney fick stanna hemma och gå promenad med husse. Vi red på volten med Elin, Anna och Rauls son Oscar som fick låna min Doris. Zandra red först sin Diddi och sen fick hon låna Varre. Oscar är nybörjare på hästryggen och jag blev mycket imponerad av hans mod, han både travade och galopperade. 
Sen avslutade jag lördagskvällen framför tvn med familjen och tittade på Rocky lll och Rocky llll som visades på tv 6.


Sidney dagen efter kvällen före :) Min myskille!


Och här är ungarna som red, Oscar, Elin och Zandra.

Kommentarer
Postat av: julia

det såg ut som det blev en riktig bra midsommar hoppas ni hade kul och ett skapligt väder.

kram

2009-06-22 @ 18:37:38
URL: http://julllangulllan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0