Snorig måndag

Vaknade med igenkorkad näsa och ont i halsen, men masade mig upp ur sängen och iväg till jobbet (korkad som man är) Thommy fick ta morgonrundan med Sid, jag fick ta en värktablett. Kvicknade väl till och orkade mig igenom arbetsdagen, hem och iväg och handla för Zandra skulle ha matsäck med sig på tisdagen (i dag). Åt middag och tog med mig Sid och Zandra ner till stallet efter det.

Anna och jag ägnade oss åt att leta fel på elen i hagarna som inte funkar något vidare. Vi lagade och fixade och Anna borstade trådarna med stålborste och mätte strömstyrkan med sitt fina instrument :) Vi förundrades över hur det kunde vara någon ström alls med tanke på alla brott och lagningar överallt. Men nu har vi gjort en insats, får se om det räcker.

Efteråt tog vi en skritt "runt kyran" med Sid på släp. Sen var jag helt slut, klockan han bli halv nio innan vi kom från stallet.
När vi kom hem serverades fika av min underbara man.

Kommentarer
Postat av: Anna

hihi... mitt fina instrument... Du som fick så många och roliga syner igår... Vet du vad det var jag hade fått med mig?



Ses om en stund?

/A

2009-06-09 @ 17:18:17
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0