Hästägare igen!

Klockan nio i morse krokade vi på "skåpet" och styrde mot Söderhamn och Bergvik igen, denna gång för att hämta hem Flisan!! Resan gick jätte bra jag hade Zandra och Julia med som sällskap, och Flisan stod så snällt hela vägen ca tre timmar. Hon var lite stressad när vi skulle lasta henne för hennes kompis Tintin sprang och ropa på henne i hagen. Hon protesterade några gånger sen gick hon på.

Väl hemma lastade vi av och jag gick runt med henne lite så hon fick sträcka på benen och se sig om lite. Hon var riktigt lugn och fin men tyckte det var läskigt att gå in i stallet, det är ju väldigt mycket större än hon är van vid. I boxen kollade hon först runt lite, fönstret var jätte läskigt!! Smakade lite på torven och sen ställde hon sig och mumsade hö. Jag tycker hon tog det hela med ro, vi stannade hos henne ett par timmar sen höll vi på att dö av hunger!! och åkte hem. Nu längtar jag bara till stallet igen....

I morgon vid halv två ska vi ut till flocken på Ängsholmen, spännande!! Hon får gå med Didden i hagen hemma på förmiddagen.

Det känns så kul och jag är så taggad att komma igång igen, men först ska Flisan få lite tid att landa och vara häst.

Försökte ta bilder på henne då vi kom hem, ingen blev bra dock!



Kommentarer
Postat av: Moa.V

ny ja hemmet ;P

2010-07-23 @ 18:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0