Blöt torsdag!

Gick en långrunda i ösregnet med hundarna i skogen efter jobbet, medans Thommy bytte däck på bilen. Bilen ska besiktas i morgon och våra sommardäck är blankslitna, så nu sitter vinterdäcken på! Lite tidigt men måste man så måste man.

Åkte ner till stallet vid sex för att titta på när Zandra red hopplektion på Flisan. Och trotts regn och brunst så var Flisan helt fantastiskt duktig! Hon gav allt och hoppade jätte fint. Det var två kombinationer med tre galoppsprång i mellan, med kryss, rättuppstående och oxer. Och jag bara stod och gapade, hon fixade allt med glans. Hon tycker det är såååå kul! Tyvärr kunde jag inte filma eftersom det regnade så mycket. Vi får se när det blir nästa gång för Zandra åker till Berga på söndag, och hon har stalltjänst där hela veckan. Hennes fem veckors praktik är slut och det är dax för skola igen.

Så nu måste jag och Flisan stå på egna ben ett tag, känns både trist och kul. I helgen ska Zandra ha lite lektion med mig igen, det behöver jag!

I morgon är det äntligen fredag och jag har stallet, för Zandra ska åka och klippa av sig håret efter hon slutat. Spännande och se vad det blir för frisyr, för nu ska håret väck!!

Nu dags för duschen....

Kommentarer
Postat av: p,

Jo, det har du rätt i, Vonne! Jag måste komma och hälsa på er nån gång snart. (:

2010-10-09 @ 11:20:54
URL: http://paullinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0