En gnutta ljus i tunneln!

Vi har haft några riktigt bra veckor med Flisan efter betet som jag sagt tigare. Hon har varit jätte trevlig och fin när Zandra ridit. Nu har hon gått in i sin första brunst efter betet, så just nu vill hon mest hångla :) Det innebär att om vi har tur kommer även en ägglossning snart, då kanske man kan sätta in den berömda kulan. Måste ringa bara...inte min starkaste sida...

Zandra är tillbaka på Berga igen och hästarna får vila onsdag och torsdag den här veckan. Sen rids dom fre, lör och sön. Zandra kommer att komma hem på tisdagar så mycket det funkar med skolan, för att träna markarbete på Sjöberg med Flisan. Det startar den 9/9 och är varannan vecka.

Nytt för denna termin är att Zandra får växla hästar på skolan, så Flisan kommer vara där de veckor Zandra har stalltjänst. Då kan hon trimma i ridhuset på kvällarna. Och ingen annan behöver hantera Flisan då Zandra är där på heltid. Och jag får ta hand om lilla Didden hemma.

Som det ser ut nu och vad jag hoppas på är att jag  ska kunna rida Flisan igen, problemet är att ta mig igeom min rädsla så jag vågar igen. Vi får se när jag är redo och hur Flisan är fortsättningsvis. Men visst ser jag en litet ljus längst bort i tunneln...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0