En sån där bra dag...

har jag haft i dag, ja ni vet en sån där dag som bara känns så där skön och rolig!
Jag vaknade vid åtta och gick upp och gjorde "framförtvnfrukost" till familjen, dvs den lilla del av familjen som var hemma bestående av Jack, Thommy och mig. Matade hundar och släppte ut dom för "morgonkissen". Efter en ganska lång frukost packade vi badkläder och promenerade genom skogen med hundarna ner till krossen, vårat lilla badställe. Jag passade på att motionssimma och sen lekte jag med Jack och hundarna. Det blev ett lååååångt bad, superskönt i vattnet var det.


Jack, Sid, Chezzie och jag badar!

Senare när jag körde Zandra till jobbet ringde Anna och hörde om vi kunde ses. Så hon kom över och bjöd oss på Smoothies, supergott! Vi satt ute och fikade och pladdrade en hel del. Efter fika tog Anna och jag en sväng till stallet och fixade lite, ströade Mina boxar bla eftersom våra hästar skulle hem från betet i dag. Sen fick jag skjuts i lilla blå för att hämta Zandra på jobbet innan Anna åkte hem igen. Himmla trevligt att ses var det, märker hur man saknat det när man träffas.

Efter middagen gick Zandra och jag ut till Ängsholmen och hämtade Flisan och Didden, nu är semestern slut för deras del. Väl i stallet blev det schamponering och frisering, och Flisan var hur go som helst att pyssla med. Hon tyckte nog att det var lite skönt att bli kliad på.

 
En väldigt blöt och lite bekymmrad Flisa.


Och så en nytvättad Didd!


Och en till på Flisan...

När vi kom hem från stallet vid halv nio hade Thommy plockat blåbär, så kvällen avslutas med blåbärspaj framför tvn.

En skön dag som sagt...

Kommentarer
Postat av: Anna ☼

Tack själv för att Du stod ut med att ha mig i hasorna :)

Kram!

2011-08-03 @ 16:11:17
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0