Annandag Jul..

i dag och jag ligger på soffan under täcket. Förkyld och ont i halsen för fjärde gången denna höst/vinter tror jag. Vad är det som häder? Jag brukar vara förkyld en gång om året, kan det vara det varma vädret? Nåja jag har det rätt mysigt här i soffan, kollade just på "Water for elephants" som jag fick av Maddis i Julklapp.

Fixade stallet då jag släppte ut hästarna i morse, nu är Zandra nere och rider pållarna. Det var tungt att komma ur sängen, sovit dåligt eftersom det stormat hela natten och kolsvart var det för strömmen gått. Det var lite knepigt att lägga på täcken på hästarna i kolmörker men lagom till mockningen kom tack och lov strömmen tillbaka.

Julen har varit bra, Julafton firades som vanligt med god mat, klappar, paketleken och nära och kära. Själv tycker jag nog mer om Juldagen då lugnet lagt sig, inte så många måsten och förväntningar. Man kan slappa ligga på soffan och äta praliner och julmat, och kanske se en och annan rulle.

Mitt nyårslöfte till mig själv ska nog bli att planera bättre och vara ute i god tid lite mer än nu. För när väl Julafton kommer är jag helt slut och kan knappt njuta av stunden.

Hoppas ni alla haft en fin Jul och god fortsättning!




Juldagen..två som var helt slut efter allt firande...

Kommentarer
Postat av: Elin

Uschabuscha för att vara sjuk !

Det låter som om du haft en bra jul iaf :)

Krya på dig kram

2011-12-27 @ 11:58:00
URL: http://lindmans.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hoppas du gillade filmen :)

2011-12-30 @ 23:28:45
URL: http://gapavatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0