Ledigheten forsätter..

så även min förkylning..men avloppet är fixat, underbart! Och vår uppfart är inte vacker precis..vi har en del jobb där ute.

Trotsade min förkylning och hjälpte Emellie att packa och flytta hästarna till nya stället i går kväll. Anna och Elin var också med. Både stallet och Emellies lägenhet på samma gård var jättemysigt, jag tror dom kommer trivas bra där. Vi ska åka dit när det är dagsljus någon dag så man får se omgivningarna, det var ju kolsvart när vi var där. Det blir väldigt tomt hemma i stallet utan Em dock, kommer sakna hennes positiva inställning och aldrig sinande energi. En riktig glädjespridare! Tur att jag har Anna kvar.

Med våra hästar är det bra, Flisan har tappat en sko lagom till skoningen i morgon. Bra tajmat av henne i alla fall. Kollade lite när Zandra red på volten här om dagen, hon skuttade lite med Flisan för att få henne att tänka frammåt. Hon är ju lite tjurig när hon brunstar så lite hinder brukar göra susen. Jag tycker hon såg fin ut och hon är på väg ur brunsten nu. Hoppas hon sköter sig när hon ska skos i morgon.






Kommentarer
Postat av: Anna

Ja... Nu får man hålla hårt den enda kamraten man har... Tur att du inte gett upp om mig ännu :)

2012-01-02 @ 21:52:34
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0