Tredje advent..

och inte en julklapp inhandlad som vanligt, varför bryta en tradition? Känner mig stressad men gör inte ett dugg åt saken, för jag bävar för att ge mig ut och stångas i julhandeln. Kanske tar jag tag i det nästa helg...

En tradition som jag också håller starkt på är det stora "pepparkaksbaket". Det har vi hållit på med så länge jag kan minnas och när vi fick barn har det bara fortsatt. Så vi blir bara fler och fler för nu har våra barn med sig sina respektive också, i år var vi 16 stycken tror jag. Trångt men oh så mysigt! Vi bakar, dricker glögg, bakar, äter middag och bakar och garnerar pepparkakor. Det ska tilläggas att vissa inte bakar en ända kaka men kommer och minglar för att det är så trevligt.

















Trevlig tredje anvent på er, Kom i håg att mysa!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad mysigt Ni har det... Jättefina peppisar :)

Kram

2011-12-11 @ 18:11:09
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh vad mysigt och alltid lika fina pepparkakor!



Nu har jag kommit igång igen med bloggningen igen också!

2011-12-11 @ 21:47:43
URL: http://indmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0