Berga 16/1-2011

I morse var det dax att åka ut till Zandras skola "Berga nbg", Zandra och Flisan skulle hoppa sin första Pay and Jump. Några elever i trean hade ordnat tävlingen, och det var precis lagom för Flisan att börja med. Banan var jätte enkel med få språng och långa snälla vägar och hinder, perfekt att bara komma i väg och träna på att hoppa på andra platser. Jag var otroligt glad över att slippa sitta vid ratten idag då det som valigt snöat när vi skulle i väg, Zandras pappa var snäll och skjutsade oss. Tusen tack för det!

Zandra och Flisan hoppade 50 och 70cm och Flisan var jätte taggad! Zandra tog det i trav för att det inte skulle gå för fort och bli okontrollerat, men Flisan vill gasa på för fullt!! Jag har försökt lägga upp filmer men vårt internet är för segt i dag, kanske hinner jag på jobbet i morgon.

50cm gick hur smidigt som helst, och på 70cm fick Zandra bromsa Flisan en del och på ett hinder tog hon lite för mycket i henne så dom fick ett stop. Men Flisan skötte sig lysande och jag är så stolt över mina tjejer!!

Här är lite bilder!
 
Nytvättad Flisan i lördags, man kan ju inte åka bort och lukta kiss :) brunsten är över för denna gång.


Två glada tjejer! Zandra på Flisan och Becka på Nelly.


Efter hoppningen tog Zandra och Becka en tur på Bergas flisbana!


Och här är hon då, våran fina Flisa med sin första rosett!

Kommentarer
Postat av: Anna

Sv...Inte då!...workin' on it ;)



Fina bilder

Kram!

2011-01-16 @ 20:05:21
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad roligt :)

Fina bilder och ny header jag skådar...bra jobbat tjejan :D



Kram

2011-01-17 @ 10:13:24
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Sara...igen då

Men Vonne, du måste ju lära dig att göra den själv någon gång...eller är det bara för att få en fnisstund med min underbara syster?? ;)



Kram

2011-01-17 @ 13:39:16
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Anna

... inte ens en fnissstund blev det :( men vi SKA ha en ...någon gång... visst Vonne? :)

2011-01-18 @ 07:23:10
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0