Hoppträning 12/1-2011

Ja jag hoppas ni gillar film? Det gör jag som ni märker.

Jag körde Zandra och Flisan till Granby i går kväll, det var jätte halt på vägarna och jag var livrädd hela vägen. Förstår inte varför jag utsätter mig för denna nervpress, men det är ju så kul att se Zandra och Flisan träna.

I går körde dom gymnastikhoppning och kontroll som flytta hästen för skenkeln i sidled mit i öningen. Mycket nyttigt för alla hästarna. Flisan skötte sig som vanligt jätte bra, men hon hade lite träningsvärk sen helgen och var lite stel. Inte så konstigt efter det passet!

Här kommer ett par filmer från träningen! Vill varna känsliga personer för Zandras avsittning i slutet av första filmen.

 


Kan ju tala om att både Zandra och Flisan kunde fortsätta lektionen utan en skråma.
Och en till...

Kommentarer
Postat av: Louise

oj kom in hit av en slump. Skoj med filmer, men jag tycker nog att övningarna kanske är lite för svåra för hästen och ryttaren, känns som de skule behöva lite lättare övningar

2011-01-13 @ 23:31:02
Postat av: Vonne

Hej Louise! Ja det var i svåraste laget, det är en väldigt blandad grupp. Hästen är varmblod och bara fem år :)

2011-01-14 @ 11:21:49
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tror att det var din rädsla som visade sig mest i den ofrivilliga avsittningen ;)

Men skönt att det gick bra iaf :)

Men jag är nog böjd att hålla med L. övningen är nog lite för svår för Flisan. Jag skulle nog bara ha markövningar för att bygga balans och säkerhet och endast ha markbommar. Men det är jag det :)



Kram från Sara

2011-01-15 @ 14:16:15
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Sara L

Ja jag får nog hålla med föregående talare, lite för svår uppgift för henne. Jag skulle nog satsa mer på grunden, balansen och lydnad innan jag började hoppa. Ta det lugnt så ska du se att du får en fin liten häst!

2011-01-15 @ 19:24:28
URL: http://saralunds.blogg.se/
Postat av: Anna

Svårt eller inte...Det svåra är ju för tränaren att få till övningar som passar alla då gruppen är så blandad. Zandra är ju inte direkt orutinerad ;)

Det var ju inte övningen i sig som gjorde att hon snubblade. Skönt att ingen gjorde sig illa.

2011-01-15 @ 19:26:43
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Mitellan



Nu är det hästen man ska anpassa övningarna för inte ryttaren, hur rutinerad ryttaren än är. En blandad grupp visserligen men man hade kunnat ta bort bommarna efter volten eller slutat vid halten för Flisans skull, som tränare ska man se att det finns begränsning för vissa individer



2011-01-17 @ 10:42:16
Postat av: Anna

Nej, det förstår jag väl :)...min kommentar om ryttaren var bara en kommentar på fg kommentar. Annars håller jag med dig. Poängen är ju att hästen ska bli stadigare med hjälp av övningarna...

2011-01-17 @ 17:37:51
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Vonne

Oj! vilken debatt det blev här då!

Kul när folk tycker och tänker :)

2011-01-18 @ 14:15:18
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0