I sadeln igen!

Har äntligen börjat rida Flisan igen efter en riktig svacka, och det känns underbart! har haft en period av dåligt självförtroende och varit livrädd så fort jag satt mig upp på Flisan. Vet egentligen inte varför det blev så, arbetet på marken har ju gått hur bra som helst och Zandra rider henne utan problem. Jag åkte ju av ordentligt i höstas och Flisan började strula en del när jag skulle sitta upp på henne. Så kanske tappade jag förtroendet för henne på ryggen. Men nu har jag alltså börjat rida igen och det är underbart och Flisan sköter sig jätte fint.

Jag har ridit ut tillsammans med Zandra som kan Flisan utan och innan, och hon har talat om precis hur jag ska rida för att hon ska fungera bäst. Och det har gått så himmla bra! I morgon ska vi ge oss ut igen :) och jag längtar...

Flisan har fått gå rätt hårt och mycket senaste tiden och jag tycker hon mår bra av det, hon brunstar förfullt nu men är riktigt trevlig så jag hoppas det håller i sig. I helgen är det ju dax för kurs, dressyr på lördag och markarbete på söndag. Hoppas bara att det inte snöar mer nu så jag vågar ge mig ut med transporten. På onsdag är det hoppträning och på söndag pay and jump på Berga. Det är mycket nu!

Ibland är livet underbart att leva!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad glad jag blir! :) Hoppas också att det håller i sig... Det är klart att vi ska den där kvällen. Det ska bara tajma oss båda med ork och energi och att vi slipper gå upp i ottan dagen efter ;)

Jag jobbar, hoppas att du har en härlig dag.

Kram

2011-01-07 @ 08:31:05
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: FowZie ♥ ~ felicia aulén

5 myror är fortfarande mindre än 4 elefanter (:

2011-01-08 @ 19:44:41
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: p,

Sv: det va jättetrevligt! och det gör inget alls att ni va sena. Sånt händer. Verkligen, en fika ute i vår/sommarvärmen. (: kram!

2011-01-09 @ 22:42:09
URL: http://paullinas.blogg.se/
Postat av: Sara

sv: Det är jobbigt att vara beronde av andra hela tiden. Hade jag bara en paddock så skulle jag inte vara lika orolig, visst kan man åka av för det men hästen blir inte löst springande över markerna utan blir kvar i inhängnaden om det nu skulle inträffa. Och visst att kan det även hända om man är ute själv och rider när hästen är ordentligt inriden men det känns viktigare under inlärningsperioden att det blir bra.



Kram och lycka till med Flisan, kul att du åter kommer i sadeln, jag om någon vet hur marigt det kan vara.

2011-01-10 @ 10:23:38
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Novalie

Schysst design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2012-10-14 @ 08:46:48
URL: http://allasmslan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0