Kurs på Sjöberg 8-9 Jan-2011

Det var ju kurs hon Jennie och Per i helgen, Zandra som ryttare då. Jag håller på att samla mod och Jennie försöker övertala mig att komma och rida för henne på Flisan, och jag vill!! Men jag vågar inte....känner mig så dålig och det är ju just därför jag borde.

Åter till det jag tänkte berätta! Första dagen var det dressyr för Jennie och vi åkte dit med Didden först, jag med andan i halsen livrädd att köra eftersom det var snorhalt!! Vi kom iaf dit utan att köra av vägen, och lektionen gick SUPER!! Didden har blivit såååå mycket bättre och jag är så glad för Zandras skull.

Tyvärr fegade jag ur och ställde in Flisans dressyrlektion senare på eftermiddagen, jag vågade helt enkelt inte köra henne. Men dag två var det markarbetesträning och då kunde Zandras pappa köra så då fick Flisan komma iväg.
Och vilken bra träning det var!! Det var tre stycken i Zandras grupp som red och Per la ner så mycket tid på varje ekipage, han fick verkligen Zandra att hitta nya knappar på Flisan. Och dom övade enkla saker som Flisan behöver, balans och att stärka upp henne i galoppen. Hon är ju väldigt obalanserad, typ som en treåring.
Flisan var superbrunstig men det märktes knappt alls, hon var så duktig! Och när hon började bli trött och visa motstånd kämpade dom lite till, tills bjudningen frammåt kom igen. Både Flisan och Zandra var helt slutkörda efter lektionen, men nöjda!

Här kommer först en film på Zandra och Didden


Och så Flisan..




Och en till...här är Flisan och Zandra jättetrötta båda två! Viktigt att pressa det där lilla extra för att komma vidare sa Per :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0