Söndag med sol!

Yes! Jag gjorde det! Jag red faktiskt ut ensam på Flisan i dag, i solskenet dessutom :)
Flisan var dubbelt så pigg ensam vilket gjorde mig lite skraj i början, men jag hade Zandras röst i huvudet.
- Andas mamma!! Bromsa med sätet och krama lätt i tygeln, starta ingen dragkamp i munnen! Och det funkade alldeles utmärkt och jag kunde slappna av och njuta av ridturen. Åh vad skönt!!!

I morse hade jag utsläppet och efter det tog jag hundarna på promenad runt slingan, det tog 1 1/2 timme att ta sig runt. Slingan är den runda på gården vi brukar rida för er som inte vet, den ska vara 8 km jag vet inte hur pass det stämmer. Det var en riktigt fin dag i dag med solsken, men det var inte helt lätt att gå längs "rakan" där det först varit djupsnö och sen smält och frysit på igen. Knöligt och isigt, säkert stor skaderisk för hästarna. Där tänker jag inte rida på ett tag.

Nu blir det lite städning av huset inför en ny arbetsvecka, varken hinner eller orkar städa i veckorna. Möjligen att man kör ett varv med dammsugaren. Sen blir det mys i soffan med familjen och tidig läggning, sov så dåligt i natt.

Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Anna

Bra gjort tycker jag! Andas vet jag någon som sa att jag skulle göra också.... Minns du? ;) Skönt att kunna rida utan att vara beroende av andra. Kram!

2011-01-24 @ 11:34:56
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Sara

Kanon Vonne, nu är du ju på G. Jag är imponerad av dig.



Kram ♥

2011-01-27 @ 20:29:45
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0