Veterinärbesöket!

13.30 hade vi tid på kliniken i Täby i dag med Flisan. Zandra följde med såklart, alltid skönt att vara två. Flisan skötte sig utmärkt... hi hi...det kan ha hjälpt till med den rejäla dos lugnande hon fick när vi kom dit. Sen var det in i ett undersökningsrum där hon fick stå i en sån där trång box som dom precis får plats i, vet inte vad de kallas. Ingen risk att någon blir sparkad i alla fall, nåväl...där gjordes en grundlig gynundersökning för att se om där fanns några konstigheter. Men icke allt var precis som det ska med lilla damen, inga förstorade äggstockar inga tumörer. Visst det är ju skönt att hon är ok, men det hade gått att åtgärda och hade kunnat vara problemet. Men det ska ju inte vara enkelt....

Göran (som veterinären heter) bad en kille som också jobbar där titta i Flisans pass och på hennes stam, han var tydligen duktig på travhästar. Och han konstaterade direkt att Flisans Pappa "Wall street banker" var känd för sitt jävliga humör, och att det gått i arv till många av hans avkommor. Jippi!! Jag har ju hört talas om honom och att han sprungit in en del pengar, och att Us- travare allmänt är lite puckade. När jag kom hem googlade WSB och det fanns massor om just hans humör.....jag har dottern till ett litet monster!

Men men allt behöver inte sitta i skallen på Flisan för det, men någon stor operation som att ta bort äggstockarna odyl. rekomenderade han inte. Där emot tyckte han att vi skulle höra med en expert på området som jag fick nummret till, angående en liten glaskula i livmodern som gör att livmodern tror att den bär foster och hormonerna förändras på hästen. Då kan vi se hur mycket som beror på brunsten och vad som sitter i skallen på henne. Många tävlingshästar fungerar utmärkt efter det här och det är helt ofarligt för hästen. Nu är bara den stora frågan.....vad är prislappen på detta??

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Anna

Nej, enkelt har du det sannerligen inte... Tänk om han ändå hittat något som man direkt kunnat säga att hennes störning beror på bortsett från gener... Jag hoppas att det går att finna en lösning som verkligen fungerar. Jag håller tummarna för att glaskula fungerar och att det inte kostar så många pengar. Kram!

2011-06-15 @ 20:58:09
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: lena

Nu håller vi alla tummar att den lilla glaskulan fungerar och att det inte kostar för mycket, det vore ju fantastiskt om du kunde få känna att du litar på din häst och få känna glädjen att våga rida henne igen.

Kram

2011-06-16 @ 08:55:38
Postat av: Vonne

Tack tjejor! Ja jag önskar sååå att jag kan göra något för henne. Hon är en sån fin häst och helt underbar att rida då hon fungerar som hon ska. Längtar så mycket efter den där känslan jag hade på lektionerna för Jennie, helt underbar var hon!

2011-06-16 @ 11:28:34
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Mycket intressant...

Väntar på fortsättningen



Kram

2011-06-16 @ 19:09:45
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0