Helgen som var...

Hade en riktigt skön helg, allt går så fort på Sjöberg. Jag vet inte varför egentligen för man mockar ju där också och fixar kraften gör vi ju också, eftersom vi har egen med oss. Det är bara höt vi inte behöver bry oss om. Så jag får mycket tid över att göra saker hemma också, vilket verkligen behövs. 

På lördagen red jag i ridhuset även fast det var superfint vårväder, men jag känner att jag behöver passa på att öva nu när jag har möjlighet. Jag hade ju njutit av vädret ändå när jag var på långis med vovvarna.
Ridpasset gick sådär, jag försöker slappna av och höra Jennies röst i huvudet. Tillslut fick jag det att kännas rätt ok övergångarna till trav från skritt, det är där jag har svårast. Gav inte upp denna gång utan red tills jag kände mig nöjd!

På söndagen fick Zandra ta Flisan på en skrittrunda ut, hon har ju gått i ridhuset hela tiden sen vi kom hit. Sen tittade vi lite på Jennies träningar, hon hade programridning för de som ville och behövde. Det ser så kul ut, kanske ett mål för mig att sätta upp. Att kunna rida ett enkelt program på Fliset i framtiden.


Vårväder på Sjöberg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åååh, så glad jag blev när jag läste detta inlägg :)

Visst är det lätt att bli inspirerad då man umgås med inspirerande människor :)



Sv... Gulliver är absolut på G igen... Superfin då vi var till Nibble i söndags. Nu är det igångsättning som gäller. Han är ju ff aningens för "go o gla" för att se ut att orka runt en bana :) men ögat kan bedra... Saknar Er!!!! Kram

2011-03-15 @ 17:04:21
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Sara

Du gör rätt i att du passar på. Det viktiga är att du rider och att det blir kontinuitet i det hela. Det är halvhalter som gäller för att få till lugna fina övergångar och glöm inte att andas ;)



Klart man ska ha mål med sin ridning vare sig man tävlar eller inte, hur ska man annars kunna veta om man utvecklas?



Kram

2011-03-16 @ 08:46:55
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0