Obehagligt...

Logerade Flisan i en hage i går där vi har ett litet "naturhinder" jag tänkte att hon skulle lossa på lite spänningar i kroppen. Hon brunstar ju förfullt och brukar bli jätte mjuk och fin om hon får skutta lite. Och det gick hur bra som helst, jag styrde henne på hindret och hon hoppade så fint och var hur lydig som helst....tills Varre (hagkompisen) gick förbi, Flisan flippade totalt!! Hon rusade runt ställde sig på bakbenen och måttade sparkar mot mig!! Som tur var hade jag en pisk att värja mig med annars vet jag faktiskt inte hur det gått.

Men hon lugnade sig efter en stund och vi kunde gå helskinnande tillbaka till stallet. Hon gjorde så här en gång i vintras också då hon blev rädd för något på volten och vi var helt själva där. Det är precis som det slår slint i huvudet på henne, och hon ska bara fly till varje pris. Förtroendet fick sig ännu en törn....

Kommentarer
Postat av: Sara

Usch så otäckt, det kunde ha gått lite hur som helst.

Kram

2011-05-07 @ 14:49:14
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag blir så ledsen för din skull. Jag tyckte verkligen att det blev otäckt. Hade jag vetat att hon betedde sig på det där viset hade jag ridit någon annanstans. Blir så bekymrad då jag ser att du blir så ledsen och jag vet inte hur jag kan hjälpa dig.

hoppas att det gick bra idag på Berga.

Kram

2011-05-07 @ 17:40:36
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0