Lördag 1 oktober

Var nere i stallet vid åtta och släppte ut hästarna. När jag kom hem var Thommy uppe och skulle ut i skogen med hundarna och leta svamp. Jag tänkte först gå med men valde istället frukost framför tvn i lugn och ro, alla barn sov fortfarande.

Under dagen blev det en sväng till Arninge och byggmax för att köpa gips till väggarna i garderoben i hallen. Kanske om jag har tur blir det snart klart.....
Några maskiner tvätt blev hängda och lite annat husligt fix fixat medan Thommy höll till i garderoben :)

På eftemiddagen åkte Zandra och jag till stallet. Zandra lånade Pepci och jag red Flisan, en underbar tur i solen. Jag har nästan lite ångest innan jag kommer upp i sadeln, men det släpper under ridturen. I dag kunde jag slappna av och njuta lite också. Flisan var som vanligt jättepigg men hon var också väldigt snäll. Lyckan i kroppen efteråt är obeskrivbar! Jag måste ju verkligen komma i gång med ridningen snabbt nu, den 16/10 åker Zandra på praktik till Belgien i tre veckor. Och Flisan måste ju hållas i gång under tiden. Zandra ska till en VM-ryttare i fälttävlan, en otrolig upplevelse för henne. Jag försöker mig inte på att skriva ryttarens namn för jag har ingen aning om hur det stavas, det får bli i ett annat inlägg.

Nu sitter jag och jäser i soffan efter en sen middag. Jocke (Thommys äldsta son) kom och hälsa på i kväll, alltid lika trevligt när han kommer men det blir inte så ofta numera.

I morgon är det sovmorgon! Och jag ska upp i sadeln igen en liten stund, Zandra ska hoppa Flisan och jag får sköta framridningen då ;)





Kommentarer
Postat av: Sara

Åh Vonne vad jag blir glad över att läsa att det går så bra med Flisan



Kramen

2011-10-02 @ 17:17:28
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0