Tävling

Åkte iväg en sväng i morse till fd Hägerneholmsridskola som flyttat till Täby, och heter numera Täby ridcenter tror jag. Och jisses vilken modern anläggning!! Där kunde man sitta i cafeterian och fika i värmen och titta på de som red. Shopping fanns också för de som ville.

Anledning till min lilla utflykt var att Elin och Gulliver skulle tävla LA dressyr för laget (WFRK) och jag ville se henne rida. Och dom var jätte duktiga, jag blir så imponerad när jag ser hur fin Gulliver blivit och hur fint Elin rider, vilken utveckling och vilken resa de gjort tillsammans. Jag blir lite fundersam över hur imponerade dom flesta blir över dem som sitter på hästar/ponnys som kostar hundratusentalskronor och har hur tjusiga gångarter som helst. Och man säger åh hon är såååå duktig på att rida!! Missförstå mig inte, det är härligt att se fina egipage, men jag menar bara att jag blir mer imponerad av tjejen som sitter på den lite billigare ponnyn och som har slitit för varje litet steg och rörelse.

Hur gick det då? Elin och Gulliver gjorde bra ifrån sig men jag vet inget resultat eftersom jag bara var där en stund. Men Elin var nöjd med sin runda och det är väl huvudsaken :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag förstår vad du menar:-) fina ord om.min Elin <3 laget hamnade på en 5e plats o Elin någonstans i mitten av ca 40 ekipage.

2011-11-02 @ 07:56:18
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0