Hur gick det då?

Markarbetes-hoppträningen i går kväll hölls på utevolten på Sjöberg, en riktigt fin kväll. Vi var ett helt gäng som satt och tittade så även Jennie som fixade kaffe till oss, mysigt! Kanske inte den bästa medecinen för min förkylning att sitta ute och småfrysa, men det var det värt.

Pers träningar har fokus på kontroll och balans. Det var mycket övningar med travbommar med olika längd i mellan för att kunna korta och länga hästen. Det var även fyra bommar på en volt, knepigt att hitta rätt fart och hamna mitt över varje bom. Mycket övningar där hästen skulle flyttas för ytterhjälperna i sidled för att sedan komma in rakt till nästa övning. Hela volten var full av bommar och jag beundrade ryttarna som kom ihåg hur vägarna gick, imponerande!!

Och imponerad blev jag också av Flisan och Zandra som var så duktiga och klarade alla travövningarna med bravur! Riktigt fin var hon Flisan.

Det blev även galoppövningar över bommar och små låga hinder. Flisan blev lite väl taggad och Zandra hade svårt att få stopp på henne. Vid ett tillfälle blev det tvärnit också, Zandra hamnade på Flisans hals och sen ner på backen. En avsittning i snygg stil, det höll på bli en "faceplant". Och Pers komentar var - Nääää inte ramla av....
Även om det såg lite otäckt ut först så fick vi oss ett gott skratt.

Zandra var nog lite besviken att Flisan inte presterade bättre i galoppövningarna, men jag tror helgens kurs satt lite i kroppen på Flisan. Så hon orkade inte riktigt och blev lite springig istället. Men både Per och Jennie tyckte det var en stor förbättring sen förra terminen, och det kan jag bara hålla med om.

En riktigt lyckad träningskväll helt enkelt!

En bild och en filmsnutt blev det ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0