Kreativ häst

I måndags när Zandra tog in hästarna låg det gamla badkaret som stått tomt i hagen hur länge som helst upp och ned och en bit in i hagen. Flisan hade även tappat en framsko.. ingen koppling av oss..

I går då vi tog in hästarna låg badkaret åter en bit in i hagen och upp och ned, och Zandra och jag undrade om någon drev med oss eller om några ungar lekt i hagen. På vägen in upptäckte vi att även Flisans andra framsko var veck!! Jag gick upp till hagen och kollade runt och där låg skon bredvid badkaret. Då trillade tioöringen ned, det är ju Flisan som brottats med badkaret och lyckats få av sig båda skorna!!

Det konstiga är att hon börjat nu sen dom bytte hage och går själva bara hon och Didden. Vi hade ett badkar i den andra hagen också som hon aldrig rörde. Rent vatten har dom ju alltid i ett plastkar precis bredvid badkaret så det kan ju inte vara vattenbrist.

Kanske tar hon ut sin frustration över att hennes kompisar går på andra sidan elstängslet på badkaret! Jag förstår annars inte vad det kan bero på??

Det ska tilläggas att badkaret inte är en lätt sak att flytta på, otympligt och tungt. Vi har en stark och kreativ häst Zandra och jag :)


Älskade lilla Flisan

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja de kan hitta på saker. Om jag var er skulle jag flytta ut badkaret ut ur hagen, ok att hon tappar ett par skor, men nget roligt om hon skulle skära sig på kanterna. Släng in ett gammalt bildäck istället som hon kan buffla runt på.



sv. Tack, klart du inte ska ge upp,,,men jag är bra på att beskära bilderna oxå, därav de fina närbilderna :)



kram

2012-08-22 @ 13:22:40
URL: http://vogelberga.blogspot.se
Postat av: Sara

Om man glömmer ett "s" i vonnes.blogg.se ... då hamnar man någon heeeelt annanstans. Jag tänkte först att "jisses har hon bytit blogg....och språk"
Men insåg att det var ett glömt "s" som spökade ;)

Idag kommer hovis ut så uppdatering kommer förmodligen i em/kväll

Kram

2012-08-28 @ 08:35:38
URL: http://vogelberga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0