Premiär på Curves!

I går kväll var jag på Curves första gången, var lite nervös när jag åkte dit faktiskt. Jag har alltid varit lite rädd för såna där "träningsställen", obekväm som jag är i min egen kropp och vill inte bli stående i ett hörn och inte veta vad jag ska göra.

Men det här kändes helt rätt från att jag klev in genom dörren! Jag möttes av leenden och direkt blev jag omhändertagen. Vi satte oss ned och jag fick göra en fitnessprofil, hon tog alla mina mått, vägde och mätte mig och jag fick även kolla hur mycket kroppsfett jag hade, läskigt men ganska spännande! Vi satte upp några mål för mig, ett par mätbara mål och ett par andra. Hon berättade också att om man inte dyker upp på ett tag så ringer dom och kollar hur det är och varför, man checkar nämligen alltid in när man kommer så dom har stenkoll på hur mycket man tränar.

Sen gick vi igenom alla träningsmaskiner och jag fick provträna hela cirkeln med hjälp och tips. Man tränar alltså i en cirkel mellan varje maskin har man konditionsträning, var 30:e sekund byter alla plats. Så varannan 30:e sekund är det styrketräningsmaskin eller kondition. Så där kör man stenhårt i 30 minuter med en instruktör som hjälper och peppar i mitten. Helt grymt roligt och jobbigt!!

Det var ett ganska litet ställe med en skön stämning, jag tror jag kommer trivas. Om jag ska säga något negativt så är det ganska dyrt att träna där, men jag tror det kommer vara värt det :)

Längtar redan till nästa pass!! :) :p

Kommentarer
Postat av: Madeleine - Gå På Vatten

Vad bra att du gillade det, för jag tror också att det ska passa dig perfekt. Bra att det bara tar en halvtimme så att man hinner med allt annat som ska göras i vardagen. :)

2012-02-22 @ 09:35:37
URL: http://gapavatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0