Bodypump!!

Jo jag tackar jag, passet gjorde skäl för sitt namn. I går kväll var Maddis och jag och körde just passet Bodypump. För mig var det första gången. Här jobbar man igenom kroppen med skivstång och hantlar, många upprepningar med lätta vikter.


Maddis rekommenderade mig att börja med tvåkilosvikter, alltså fyra kilo på stången totalt. Det kändes busenkelt i början, så jag lade på så det bev sex kilo totalt. Efter ett tag kände man hur stången kändes tyngre, och tyngre.. 
På slutet kändes det som jag hade femti kilo på stången, och musklerna höll på att explodera!! Jag har aldrig förr känt att jag haft både biceps och triceps, nu darrade jag i hela kroppen! 

Det här låter väl som självplågeri men det var riktigt kul :) Med många övningar och tempoväxlingar, en grym instruktör och skön musik. Den enda nackdelen är att passet är 20.00 på kvällen, då är jag inte hemma förrän 21.20. Sen ska man försöka varva ner, duscha och komma i säng. I går blev klockan halv elva innan jag kom i säng. Alldeles för sen när man ska upp 04.30 jag behöver fler timmars sömn för att orka. Men det kommer absolut bli fler Bodypumppass för mig!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0