Första PT träningen

Hade alltså mitt första pass med PT i går. Jag var jätte nervös innan för jag visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig. Men det var bara jättekul!
Vi gick igenom mina mål och vad jag behövde först. Sen gjorde han en träningsplan till mig. Vi ska börja med att stärka upp mage/rygg på mig. Så han satt ihop övningar till mig som jag ska köra tre veckor, sen ska vi ses igen och se hur jag ska jobba vidare. Jag fick även en övning för mina onda axlar. 

Jag fick börja med att värma upp tio minuter i roddmaskin, och varm blev jag! Sen visade han mig alla mina övningar (lösa vikter) och jag fick prova själv och han kollade så jag gjorde rätt. Och till sist fick jag köra igenom hela programmet och han tog tid, 45 SEK  på varje övning 15 sek vila osv. Det kändes ordentligt! Otroligt peppande att ha någon som hjälper och hejar på :) utöver detta ska jag köra ett par grupppass i veckan för konditionen. Och jag kommer även fortsätta Zumba, nu gäller det bara att hitta tid för allt detta :) och hoppas att kroppen håller!! Han sa också att sömnen och kosten är otroligt viktig nu, äta ofta och rätt och sova mycket. 

Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Elin

ÅÅh vad roligt! Detdär kommer gå som smort för dig, kämpen :D kramen

Svar: Tack :) ja jag hoppas det! Kram
Vonnes kryp-in

2014-02-16 @ 10:41:38
URL: http://lindmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0