Praktvurpa!

I går söndag kom min brorson Timpa och hans tjej Carro över med sina hundar. Dom gör det ibland :) Vi brukar ta en långrunda med tillhörande fika efteråt. Så även denna gång. Den här gången han vi väl gå sisådär fem minuter innan mina ben for upp i luften och jag låg raklång i snön. Det visade sig vara nysnö på glansis. Fick en rejäl smäll i bakhuvudet som kändes en lång stund efter, men vi fortsatte vår promenad. Och jag fortsatte dagen som vanligt med Zumba på kvällen.
Men i morse då jag vaknade.. Aj! Har ont i nacken och på sidorna från örat och ner, tror det sitter senor där eller muskler kanske både och. 
Det blir till att se vart man sätter fötterna hädan efter!

Helgen har i alla fall varit fullspäckad och rolig. Köpte mig lite nya träningsläger bland annat, och vinterskor. Tror dock inte att skorna är särskilt halksäkra :))

Gå försiktigt där ute!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ojoj... Ja, var rädd om dig! Jag minns en sådan promenad för sisådär 15 år sedan. Nysnö över någon isfläck - benen for rätt upp och jag landande på bröstryggen och spräckte ett revben. Jag kunde inte hosta, nysa eller skratta på många veckor...

2014-01-26 @ 08:39:00
URL: http://obergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0