Nytt sätt att umgås

I dag åkte Thommy och jag till Sats efter jobbet. Jag tycker det är så roligt när vi åker dit tillsammans, och Thommy tycker faktisk också det. Härlig känsla i kroppen när man redan tränat när man kommer hem vid halv fem, hela kvällen kvar till annat.

Thommy joggade fyra kilometer och körde malklyft bl.a. Jag värmde upp på Crossen och rodden, sen körde jag mitt styrketräningspass. De nya övningarna är svinjobbiga!! 

Jag har flera gånger fått frågan - ska du verkligen styrketräna om du vill gå ner i vikt?!!  Lägger du inte på dig massa muskler?!! Ja jag ska styrketräna och nej jag bygger inga stora muskler. Den styrketräningen jag gör kan liknas med Tabata övningar. Jag kör många repetitioner med lätta vikter, varje övning är 45 Sek och jag kör tre till fyra varv. Varje varv innehåller fem övningar, två minuters vila mellan varje varv. När man tränar på det här viset bränner jag mer än om jag står och nöter på löpbandet. Det är otroligt pulshöjande och svetten rinner! Min PT har förklarat det här noggrant för mig, men jag kan inte riktigt återge hans exakta ord. Men jag litar på att han vet vad han talar om.
Nog om detta!

En mysig eftermiddag med gubben på gymmet var det iaf :))



Kommentarer
Postat av: Elin

Vad härligt med sällskap! Jag föredrog förut att gymma ensam, men nu när jag är så van att gymma med Angelica varje vardag så blir det tomt utan henne. Vanesak i guess :) kraaam

Svar: Jag tränar oftare ensam men det är kul de gånger Thommy hänger med :)
Vonnes kryp-in

2014-03-13 @ 15:39:43
URL: http://lindmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0